Descoperă secretele de optimizare SEO WordPress în acest ghid complet și ușor de aplicat, de la pluginuri esențiale, la optimizări tehnice.
Ce este Wordpress?
WordPress este un sistem de gestionare al conținutului unui website (CMS) deschis, ce permite utilizatorilor să creeze și să administreze website-uri de orice tip într-un mod intuitiv și eficient.
Proiectul WordPress a început în 2003 ca o simplă platformă de blogging, iar de atunci a devenit una dintre cele mai complete platforme pentru creare a site-urilor web, oferind o gamă foarte largă de funcționalități și teme. Majoritatea agențiilor care oferă servicii de creare site (chiar și Revelia!) lucrează și cu WordPress – conform Builtwith, peste un sfert din website-urile de pe internet folosesc wordpress.
Având o comunitate vastă de dezvoltatori și utilizatori, Wordpress oferă resurse extinse, făcând optimizarea SEO, personalizarea designului și integrarea funcționalităților mai avansate accesibile și celor fără cunoștințe de programare.
De ce este importantă optimizarea SEO Wordpress?
Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) pentru Wordpress este o necesitate pentru orice website bazat pe această platformă – fie că este vorba despre o afacere care vede Internetul ca pe o sursă de potențiali clienți sau o persoană care vrea ca blogul său să fie citit de mai mulți oameni.
Peste 68% din experiențele online încep cu o căutare Google.
Vă mai lăsăm aici câteva statistici interesante despre SEO, preluate de pe blogul ahrefs:
- Doar 0.63% dintre utilizatorii Google intră pe rezultate de pe pagina 2.
- 53.3% din toți utilizatorii tuturor website-urilor vin din căutări organice (accesarea rezultatelor oferite de motorul de căutare).
- SEO aduce cu peste 1000% mai mulți utilizatori decât social media.
- Pentru afaceri, prospecții care provin din căutări Google au cea mai bună șansă să devină clienți – 14.6%.
SEO implică o serie de strategii și practici care sunt menite să îmbunătățească poziționarea unui website în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP).
Dacă vrei să afli mai multe despre acest subiect, consultă și ghidul nostru SEO, sau, dacă ai prefera ca altcineva să se ocupe de acest lucru pentru tine, Revelia oferă și servicii SEO complete.
Pe scurt, o strategie de optimizare SEO WordPress are multe beneficii:
- Atragi utilizatori mai interesați de conținutul sau afacerea ta
- Costurile sunt mai mici (pe termen lung) decât cele pentru reclamele online
- Orice element de optimizare SEO contribuie la o experiență mai bună a utilizatorilor tăi – încărcarea rapidă a paginilor, navigarea ușoară și intuitivă, precum și conținutul relevant și de calitate.
Recomandarea specialiștilor:
Orice element de optimizare pe care îl implementezi este esențial nu doar pentru a satisface algoritmi de căutare din ce în ce mai sofisticați, ci, în mod special, pentru a construi o bază solidă de cititori sau clienți fideli. Toate măsurile SEO pe care le aplici ar trebui să contribuie și la o experiență mai bună a utilizatorilor website-ului tău.
Optimizare SEO WordPress – de unde începi?
Primul pas pentru o strategie de Wordpress SEO este să te asiguri că site-ul tău este configurat corect pentru a fi cât mai ușor de înțeles de către Google, așa cum faci când creezi un site web performant cu orice CMS. Acest lucru setează o bază solidă pentru strategia de SEO pe termen lung pe care o vei implementa.
Iată o listă scurtă de lucruri pe care le poți implementa cu ușurință în website-ul tău Wordpress, pentru a începe cu dreptul:
- Alege un serviciu de hosting rapid: Un hosting rapid și sigur joacă un rol important în performanța SEO WordPress. Un site care se încarcă repede și este securizat cu HTTPS a devenit o necesitate în contextul de astăzi.
- Alege o temă WordPress optimizată SEO: Aceasta ar trebui să funcționeze bine și pe dispozitive mobile (responsive), să se încarce rapid și să aibe marcajele tehnice corecte, după cum vom detalia mai departe în ghid.
- Instalează un plugin de SEO: Capabilitățile SEO Wordpess sunt limitate fără un plugin specializat. Un plugin precum Yoast SEO, All in One SEO sau The SEO Framework sunt esențiale pentru a gestiona aspecte cum ar fi meta-descrieri, vizibilitatea (indexarea) site-ului tău în Google sau marcajele Schema.org.
- Optimizează structura permalink-urilor: Linkurile (URL-urile) din website-ul tău ar trebui să fie ușor de citit și descriptive pentru conținutul paginii sau al postării.
- Verifică setările de vizibilitate: Asigură-te că setarea „Discourage search engines from indexing this site”, sub Settings – Reading nu este bifată. Aceasta este o setare care oprește motoarele de căutare din a indexa website-ul – este utilă atunci când încă mai ai de lucru la site, dar dacă acesta este gata, te face invizibil pe Google.
Recomandarea specialiștilor:
Pe lângă aceste aspecte tehnice, orice strategie de optimizare SEO WordPress are la bază conținutul de calitate și o strategie bine gândită de cuvinte cheie. Conținutul valoros, care răspunde întrebărilor și nevoilor publicului tău, este esențial pentru a atrage vizitatori și pentru a îmbunătăți vizibilitatea ta pe Google.
Alegerea unui serviciu de hosting pentru WordPress SEO
Serviciul de hosting este primul și unul dintre cele mai importante elemente în construirea oricărui website, în special când vine vorba de WordPress. Încărcarea rapidă este un factor important pentru o optimizare SEO WordPress completă.
Un hosting performant va îmbunătăți timpul de încărcare al paginilor și îți va permite să folosești teme mai atrăgătoare cu funcționalități mai avansate fără a fi nevoit să sacrifici performanța.
LiteSpeed este o tehnologie de ultimă generație, specializată în a face website-urile să se încarce mai repede, și funcționează în tandem cu pluginul LiteSpeed Cache pentru WordPress.
Noi lucrăm cu cei de la datahost, care oferă hosting bazat pe tehnologia LiteSpeed și îndeplinește toate criteriile de mai jos, la un preț accesibil.
Orice serviciu de hosting ai alege, asigură-te că îndeplinește următoarele criterii:
- Performanță ridicată: Alege un furnizor de hosting care oferă timpi de încărcare rapizi – poți verifica site-urile altor clienți ai lor, să vezi cum se încarcă ele.
- Suport pentru WordPress: Un furnizor de hosting care oferă suport specific pentru WordPress te poate ajuta cu o instalare mai rapidă a platformei pe website-ul tău și cu optimizări pentru o încărcare și mai rapidă.
- Securitate: Orice furnizor de hosting alegi, ar trebui să ofere, gratuit (sau la preț foarte redus), un certificat SSL. Pe lângă asta, protecția împotriva atacurilor este foarte utilă.
- Suport pentru clienți rapid: Înainte să alegi un furnizor, contactează serviciul lor de relații cu clienții. Vezi cât de repede îți răspund și cât de utile sunt răspunsurile lor – în cazul în care întâmpini probleme cu website-ul, este important să știi că te poți baza pe ei.
- Potențial de creștere: Uită-te atent la pachetele pe care le oferă și gândește-te: dacă site-ul tău crește foarte mult în următorul an, vei putea lucra în continuare cu ei?
Principii de bază pentru un site Wordpress optimizat SEO
Pentru a te asigura că site-ul tău WordPress este optimizat SEO, există câteva principii de bază pe care trebuie să le urmezi. Aceste fundamente ale SEO te vor ajuta să construiești și să menții un site care nu doar că atrage vizitatori, dar și îi transformă în cititori fideli sau clienți. Iată cele mai importante aspecte de luat în considerare:
Conținutul de calitate, relevant, și bine structurat
În lumea SEO, auzim foarte des sintagma „conținutul este rege” – și este adevărată. Conținutul este modul principal prin care motoarele de căutare înțeleg despre ce este website-ul tău și pentru ce căutări este acesta relevant ca și rezultat.
Un conținut bine structurat ajută atât motoarele căutare cât și utilizatorii care folosesc tehnologii asistive să înțeleagă mai bine conținutul tău. Utilizează un singur titlu principal (H1) pe fiecare pagină și utilizează subtitlurile în mod corect.
Fiecare tip de subtitlu (H2, H3, etc.) este subordonat ultimului – asta înseamnă că fiecare subtitlu H2 pe care îl adaugi în pagină este subordonat titlului principal H1. H3-urile pe care le adaugi vor fi subtitluri pentru H2-uri.
De exemplu:
Subtitlul „Conținutul de calitate, relevant, și bine structurat” pe care îl citești acum este un H3, deoarece acesta este subordonat subtitlului „Principii de bază pentru un site Wordpress optimizat SEO”, marcat ca și H2. Această postare are un singur H1, „Optimizare SEO Wordpress – Ghid complet pas cu pas”.
Un alt aspect esențial al conținutului sunt cuvintele cheie – căutările pe care le fac utilizatorii Google. Folosește un instrument precum Ahrefs pentru a vedea care sunt căutările relevante din industria ta, și integrează-le în conținutul tău și în titluri și subtitluri, într-un mod natural – scopul este să consolidezi faptul că acela este subiectul conținutului, nu să le folosești până în momentul în care textul își pierde sensul.
Dacă timpul este o resursă limitată pentru tine, și ți-ai dori ca altcineva să creeze o strategie de conținut pentru tine, Revelia oferă servicii specializate de content marketing.
Un website rapid, optimizat pentru mobil și accesibil
Viteza website-ului și funcționalitatea acestuia pe telefoanele mobile sunt și ele esențiale. Asigură-te că site-ul tău WordPress are o temă care arată bine pe mobil, și care se încarcă rapid, chiar și pe conexiuni mai încete.
Google ia în considerare viteza cu care se încarcă site-ul tău în poziționare, iar utilizatorii devin frustrați și ies de pe website dacă așteaptă mai mult de câteva secunde pentru ca acesta să se încarce.
Există mai multe pluginuri care te pot ajuta în strategia ta de optimizare SEO WordPress cu viteza de încărcare: Autoptimize (gratuit cu funcțiii plătite), LiteSpeed Cache (complet gratuit, optim pentru hosting LiteSpeed) și FlyingPress (plătit) sunt favoritele noastre.
Recomandarea specialiștilor:
Pentru a verifica viteza website-ului tău, varianta pe care o recomandăm noi este Lighthouse, testul de viteză conceput de Google integrat în Chrome. Dacă ești utilizator Chrome, pentru a testa viteza site-ului tău, urmează acești pași:
- Fă click dreapta orinde pe pagină
- Selectează „Inspect Element”
- În bara de sus, selectează Lighthouse
- Apasă pe „Analyze page load”
- Analizează rezultatele
Se recomandă un scor de minim 80 în toate categoriile pe care le testează Lighthouse. Nu neglija accesibilitatea! Orice factor care îți face site-ul mai accesibil, face mai ușoară și înțelegerea acestuia de către Google, ceea ce îl face un factor pozitiv pentru WordPress SEO.
Linkuri interne și externe relevante
Crearea unei rețele inteligente de linkuri interne și externe este esențială pentru orice strategie SEO Wordpress de succes. Linkurile interne conectează diferite pagini de pe site-ul tău, ajutând la navigarea utilizatorilor și la distribuția autorității SEO pe întregul site.
Pe de altă parte, linkurile externe, atât cele care conduc spre site-ul tău, cât și cele care ies din site-ul tău către resurse de încredere, cresc credibilitatea și relevanța site-ului tău în ochii motoarelor de căutare.
- Linkuri interne: Asigură-te că fiecare pagină importantă este ușor accesibilă printr-un număr cât mai mic de clickuri de pe pagina de start sau orice altă pagină. Folosește cuvinte cheie relevante în textul ancoră al linkurilor interne pentru a transmite clar subiectul paginii către utilizatori și motoarele de căutare.
- Linkuri externe: Când faci referire la surse externe, alege site-uri cu autoritate înaltă în domeniul tău. Acest lucru nu doar că adaugă valoare conținutului tău, dar și semnalează motoarelor de căutare că site-ul tău este o resursă de încredere.
- Obținerea de backlinks: Linkurile externe care conduc înapoi la site-ul tău de pe alte site-uri de încredere au un impact semnificativ asupra ranking-ului tău SEO. Concentrează-te pe crearea de conținut de calitate care să încurajeze site-uri de autoritate să facă link către tine.
Practicile de link building trebuie să fie naturale și relevante; manipularea artificială a profilului de linkuri duce la penalizări din partea motoarelor de căutare. Întotdeauna prioritizează calitatea și relevanța linkurilor în locul cantității.
Recomandarea specialiștilor:
Evită pachetele de link-uri gratuite sau foarte ieftine! De cele mai multe ori, software-urile care obțin link-uri gratuite sau agențiile care oferă link-uri foarte ieftine folosesc tehnici care încalcă recomandările Google și conduc, mai devreme sau mai târziu, la penalizarea website-ului tău.
Imagini optimizate și descriptive
Unde are sens, adaugă imagini în conținutul tău. Acestea te ajută să faci conținutul mai ușor de citit pentru utilizatorii tăi.
Totuși, dacă adaugi imagini, asigură-te că acestea sunt optimizate SEO, și că nu încetinesc website-ul tău Wordpress prea mult. Iată câteva sfaturi pentru a te asigura că imaginile tale sunt optimizate corect:
- Optimizarea dimensiunii imaginilor: Imaginile mari încetinesc semnificativ timpul de încărcare a site-ului tău. Utilizează instrumente de comprimare a imaginilor înainte să le urci pe website, cum ar fi TinyPNG sau Imagify.
- Folosirea formatelor de fișier eficiente: Formatele de imagine moderne și comprimate, cum ar fi JPEG și WebP oferă fișiere cu dimensiuni mult mai mici comparativ cu alte formate, fără a compromite calitatea imaginii.
- Descrieri ALT detaliate: Când folosești o imagine, asigură-te că aceasta are o descriere alt. Dacă aceasta nu este prezentă, o poți adăuga în câmpul „alt text” din galeria WordPress. Atributul „alt” joacă un rol dublu; îmbunătățește accesibilitatea site-ului tău pentru utilizatorii care folosesc cititoare de ecran și oferă motoarelor de căutare context despre conținutul imaginii. Asigură-te că fiecare imagine are o descriere ALT precisă și descriptivă, încorporând cuvinte cheie relevante când este adecvat.
- Numele fișierelor imaginilor: Deși motoarele de căutare țin, în general, cont de descrierea alt mai mult decât de numele imagini, este o practică bună să redenumești fișierul pentru a reflecta conținutul imaginii înainte să îl urci pe website.
Expertiză, experiență, încredere și autoritate
Expertiza, experiența, încrederea și autoritatea sunt cei mai recenți factori pe care Google îi ia în considerare când evaluează website-uri. Cunoscute sub acronimul de E-E-A-T (Expertise – Experience – Authority – Trust), aceste elemente te încurajează să fii transparent cu autorii care scriu conținutul tău și cu siguranța datelor utilizatorilor tăi.
Hai să trecem prin fiecare mai în detaliu:
- Expertiză: Asigură-te că conținutul tău este scris de autori cu cunoștințe reale și experiență în subiectele abordate. Include biografiile autorilor și evidențiază calificările sau experiența lor relevantă pentru a construi credibilitate și include linkuri către paginile lor de social media.
- Experiență: Demonstrează experiența prin studii de caz, testimoniale și recenzii din partea clienților. Arată cum produsele sau serviciile tale au rezolvat probleme reale pentru oameni reali.
- Încredere: Crește încrederea vizitatorilor în site-ul tău prin politici transparente de business (plată, livrare, model de business), confidențialitate și siguranța datelor utilizatorilor. Asigură-te că website-ul tău oferă într-un mod accesibil posibilitatea de a te contacta sau de a obține suport.
- Autoritate: Construiește autoritate prin obținerea de backlinkuri de la site-uri respectate în domeniul tău, publicarea de conținut pe platforme de autoritate și participarea în comunități relevante.
Pe lângă aceste practici interne, strategia off-page joacă un rol crucial în construirea E-E-A-T. Linkurile către site-ul tău de la site-uri cu autoritate înaltă pot semnala motoarelor de căutare că site-ul tău este o resursă valoroasă și de încredere.
Concentrează-te pe crearea de conținut de calitate care să încurajeze linkuri naturale și participă în colaborări cu alte site-uri relevante pentru a-ți extinde autoritatea și vizibilitatea.
Cum identific o temă de Wordpress optimizată SEO?
Pentru un site cu o bună optimizare SEO WordPress este importantă alegerea unei teme care este bine codată, rapidă și responsivă la dispozitive mobile. Acești factori te vor ajuta să îmbunătățești experiența utilizatorilor tăi și să ai o poziție mai bună pe Google.
Uite câteva sfaturi pentru a identifica o temă care îndeplinește criteriile de Wordpress SEO:
- Verifică viteza temei înainte să o alegi: Folosește instrumentul Lighthouse pentru a verifica viteza variantei demo a temei pe care o iei în considerare. Dacă varianta demo are probleme cu viteza de încărcare, cu siguranță aceasta îți va încetini website-ul.
- Încearcă tema pe mobil: Încearcă să intri pe varianta demo a temei de pe telefonul mobil – arată și se mișcă bine, sau există butoane pe care îți e greu să le apeși, sau conținut care nu se încadrează pe ecran? Îți va fi mai dificil să repari problemele de utilizare a unei teme după ce ai aplicat-o decât să alegi una care este deja potrivită pentru mobil.
- Verifică funcționalitățile SEO: Aruncă un ochi în documentația temei și vezi dacă aceasta se integrează cu vreun plugin SEO. Dacă tema nu are această funcționalitate, va fi greu să aplici câteva dintre sfaturile din acest ghid și vei porni cu un dezavantaj.
- Verifică codul pentru standarde SEO: Fă click dreapta pe câteva dintre titlurile de pe pagina demo a temei și apasă Inspect Element pentru a le găsi în cod – sunt folosite corect etichetele H1 și H2? Dacă nu, tema este compatibilă cu un editor precum Elementor sau WPBakery care îți permite să le modifici, sau ești nevoit să modifici codul temei pentru a o optimiza SEO?
- Citește recenziile utilizatorilor: Uite-te la recenziile de o stea și două stele lăsate de utilizatori – care sunt problemele de care s-au lovit? Cum a răspuns creatorul temei?
Dacă urmezi aceste sfaturi, te vei asigura că tema pe care ai ales-o nu îți va crea probleme în viitor pentru optimizarea SEO WordPress a site-ului tău.
Care este cel mai bun plugin de SEO pentru Wordpress
Cel mai bun plugin SEO WordPress este, în opinia noastră, The SEO Framework. Este ideal pentru utilizatorii care caută un plugin non-intruziv, cu o interfață minimalistă, cu toate funcționalitățile de care ai nevoie, care să nu te bată la cap cu reclame legate de versiunea premium.
Pluginurile pentru WordPress SEO sunt esențiale pentru orice website care caută să apară în rezultatele căutărilor Google.
Acestea te ajută să implementezi rapid și fără cunoștințe de programare multe măsuri de optimizare SEO WordPress tehnice, cum ar fi crearea de sitemap-uri XML optimizate și care se actualizează automat, marcaje Schema.org, meta-descrieri și meta-titluri setate pentru fiecare pagină, și multe altele.
Ne-am exprimat opinia că The SEO Framework este cel mai bun plugin SEO WordPress. Hai să vedem și de ce – îl vom compara cu două alte alegeri foarte populare.
Yoast SEO – cel mai popular plugin SEO WordPress
Yoast SEO este, fără nicio îndoială, cel mai popular plugin de SEO pentru WordPress. Acesta oferă o gamă largă de funcționalități, incluzând un instrument care te ajută să scrii conținut mai bun și să integrezi cuvinte cheie în acesta.
Avantaje
- Interfață prietenoasă și ghiduri pas cu pas.
- Analiză detaliată a conținutului pentru optimizarea cuvintelor cheie.
- Acoperă toate nevoile de SEO tehnic prin setările implicite.
Dezavantaje
- Analiza conținutului nu funcționează foarte bine în limba română.
- Are un impact minor asupra performanței site-ului.
- Multe funcționalități sunt disponibile doar în versiunea plătită, și ești bombardat cu reclame să faci upgrade la aceasta.
Verdict
Yoast SEO este o alegere bună pentru orice site WordPress, oferind un echilibru bun între funcționalitate și ușurința de utilizare, cu un impact minor asupra performanței și un număr relativ mic de reclame intruzive în interfața de administrare, dacă alegi varianta gratuită.
All in One SEO – un plugin premium cu funcționalități AI
All in One SEO este un alt plugin puternic care vine cu o suită completă de unelte pentru a te ajuta să îți optimizezi site-ul. Recent, a adăugat funcționalități de inteligență artificială pentru a asista în optimizarea conținutului.
Avantaje
- Interfață ușor de folosit.
- Funcții adiționale, cu inteligență artificială, cum ar fi linkuri interne automatizate.
- Pentru utilizatori avansați, flexibilitate mare în modificare sitemap-urilor.
Dezavantaje
- La fel ca și la Yoast, multe funcționalități necesită versiunea plătită, care este promovată agresiv prin toată interfața ta WordPress.
- Multe funcționalități necesită module în plus, care îți pot încetini și mai tare site-ul.
- Compania din spatele pluginului adoptă strategii dubioase de marketing și preiau date de pe website-ul tău fără acord.
Verdict
All in One SEO este un plugin foarte bun, din multe puncte de vedere mai bun decât Yoast, cu funcționalități avansate ușor de folosit, și cu instrumente care te ajută să faci un impact. Totuși, având în vedere practicile companiei, nu îl putem recomanda cu inima împăcată.
Alegerea Revelia: The SEO Framework – un plugin ușor, construit pentru performanță
The SEO Framework este un plugin nou, mai puțin cunoscut, dar care este foarte apreciat în comunitatea utilizatori WordPress pentru simplitatea acestuia, precum și pentru impactul aproape inexistent asupra performanței și eficiența sa în a implementa exact măsurile de SEO tehnic care contează, fără brizbrizuri.
Avantaje
- Performanță excelentă în viteza de încărcare a site-ului.
- Interfață simplă, non-intruzivă, fără reclame.
- Meta titluri și descrieri generate automat pe baza conținutului din pagină (deși recomandăm intervenția manuală, poate salva mult timp pentru site-uri mari).
- Confidențialitate sporită – pluginul nu transmite date despre website-ul tău către dezvoltator.
Dezavantaje
- Nu te ajută să înveți SEO – este un instrument pe care îl folosești dacă știi deja ce vrei.
- Funcționalitatea de evaluare a conținutului este disponibilă doar în varianta plătită.
Verdict
The SEO Framework este alegerea noastră și o alegere excelentă pentru oricine are deja câteva cunoștințe de bază legate de optimizare SEO WordPress și caută un plugin care să acopere toate nevoile de SEO tehnic fără prea mult stres, să nu te sâcâie și să fie acolo doar atunci când ai nevoie de el.
Setări de bază pentru un site Wordpress optimizat
Câteva dintre setările de bază pentru optimizare SEO WordPress sunt permalinkurile, setările de vizibilitate pentru motoarele de căutare și securizarea SSL. Haide să intrăm în detaliu cu fiecare dintre ele:
Setarea permalinkurilor (URL-urile paginilor)
Setarea permalinkurilor este o setare esențială pentru a te asigura că URL-urile site-ului tău sunt curate și conțin cuvinte cheie relevante pentru conținutul tău. Acest lucru care este esențial atât pentru utilizatorii tăi, cât și pentru Google. Cel mai simplu mod de a seta pemralinkurile într-un mod prietenos este să navighezi la Dashboard > Settings > Permalinks și să alegi „Post name”.
De exemplu:
Pe care dintre linkuri ai da click? https://revelia.ro/ghiduri/ce-este-seo-ghid-complet-despre-optimizare-seo/, sau https://revelia.ro/?p=2542?
Vizibilitate pentru motoarele de căutare
După ce ai terminat de scris și retușat website-ul tău, asigură-te că website-ul este vizibil pentru motoarele de căutare. Verifică în Settings > Reading că opțiunea „Discourage search engines from indexing this site” nu este selectată, altfel site-ul tău va fi ascuns de motoarele de căutare.
Recomandarea specialiștilor:
Înainte să lansezi website-ul, când încă lucrezi la el, este util să setezi website-ul cu „noindex” – asta înseamnă că motoarele de căutare nu pot să stocheze conținutul de pe el.
Este recomandat să faci acest lucru, pentru a te asigura că Google vede pentru prima dată conținutul site-ului tău doar când acesta este pregătit – vorba că primele impresii contează se aplică și pentru Google. Cel mai simplu mod este să bifezi opțiunea menționată mai sus prima oară când instalezi Wordpress.
Securizarea SSL
Securizarea SSL a site-ului tău este esențială pentru siguranța datelor utilizatorilor tăi, iar Google a declarat că aceasta afectează în mod direct poziționarea în căutări. Discută cu furnizorul tău de servicii de hosting și asigură-te că această funcționalitate este activată.
Nu putem include un ghid specific, fiindcă fiecare firmă de hosting are interfețe și modalități diferite de activare a certificatului SSL. Majoritatea furnizorilor de hosting din România oferă securizare SSL gratuită, prin certificate Let’s Encrypt. Dacă atunci când intri pe website-ul tău primești un avertisment cum că acesta nu ar fi sigur, întreabă-ți cât mai repede hostul despre cum activezi SSL.
Optimizarea comentariilor
Dacă îți dorești comentarii pe website-ul tău și tema permite acest lucru, e important să filtrezi comentariile spam. Pentru a evita spam-ul în comentarii, care poate afecta negativ SEO, navighează la Settings > Discussion și ajustează setările pentru a aproba manual comentariile sau pentru a activa moderarea automată.
Actualizările automate
Recomandăm cu mare căldură activarea actualizărilor automate pentru WordPress, teme și plugin-uri. Astfel te poți asigura că site-ul tău are securitate sporită și beneficiază mereu de cele mai recente funcționalități adăugate de dezvoltatori.
Lucruri de verificat înainte de lansarea website-ului tău Wordpress
Înainte de a lansa website-ul tău WordPress, îți recomandăm să mai treci prin site, să te asiguri că toate elementele sunt corecte, optimizate și pregătite pentru vizitatorii tăi, precum și pentru Google. Iată o lista rapidă pe care o aplică Revelia înainte de lansarea oricărui site:
- Verificarea conținutului: Mai citește odată tot conținutul de pe site, ca să te asiguri că nu ai vreo eroare gramaticală, sau vreun paragraf care nu ar trebui să fie acolo.
- Ierarhia titlurilor: Treci prin toate titlurile și subtitlurile și asigură-te că sunt marcate cum trebuie – titlul principal al paginii ar trebui să fie marcat ca și H1, titlurile secțiunilor paginilor ca și H2, iar subtitlurile din secțiuni ca și H3-uri. Orice alte subtitluri vor funcționa ierarhic (H4, H5, H6).
- Linkuri interne: Cât timp citești conținutul, uite-te și după oportunități de a adăuga linkuri către alte pagini ale site-ului, unde este natural, și unde consideri că un utilizator ar da click pe ele pentru a afla mai multe. Nu exagera aici – poți aplica regula Wikipedia, și anume să pui un link către o pagină doar prima oară când menționezi subiectul respectiv în text.
- Verificare pe dispozitive mobile: Intră de pe telefon pe site-ul tău, și, eventual, roagă câțiva prieteni cu telefoane diferite să intre pe site-ul tău (ex. dacă tu ai un Samsung, roagă și pe cineva cu iPhone) și verificați funcționalitățile – textul se vede ok? Se poate naviga cu ușurință?
- Viteza site-ului: Fă un test Lighthouse pe paginile care ți se par cele mai importante, și vezi dacă există vreun element pe care îl mai poți îmbunătăți.
- Sitemap și robots.txt: Asigură-te că aceste două fișiere sunt prezente și au fost generate de pluginul tău de SEO: intră pe „%siteultau%.ro/sitemap.xml” și „%siteultau%.ro/robots.txt” – dacă primești vreo eroare, verifică setările pluginului tău de SEO.
- Securitatea site-ului: Asigură-te că certificatul SSL al site-ului tău este prezent și funcționează corect – intră pe „http://%siteultau%.ro” și vezi dacă ești redirecționat automat către varianta HTTPS sau nu. În cazul în care nu, vorbește cu furnizorul tău de hosting pentru a soluționa problema sau folosește un plugin WordPress.
- Audit final cu Screaming Frog: Screaming Frog este un program pe care noi l-am găsit foarte util – acesta intră pe toate paginile din website-ul tău și analizează multe aspectele relevante din punct de vedere SEO. Îl poți descărca de pe site-ul lor oficial, introduci URL-ul site-ului tău, apoi te uiți la secțiunea „Issues” din dreapta – îți va arăta problemele pe care le-a identificat.
Integrarea cu Google Analytics si Search Console
Poți integra Google Analytics și Google Search Console pe site-ul tău WordPress cu ușurință folosind pluginul Site Kit, oferit în mod oficial de către Google.
Google Analytics te ajută să înțelegi cum interacționează utilizatorii site-ului tău cu acesta, care sunt paginile pe care petrec cel mai mult timp și multe altele.
Google Search Console, în schimb, este un instrument care stă la baza oricărei strategii pe termen lung de optimizare SEO WordPress. Acesta te ajută să înțelegi cum vede Google website-ul tău – care sunt paginile pe care le-a inclus în index, pe ce cuvinte cheie și pe ce poziții apar.
5 pași pentru a configura Site Kit pentru site-ul tău
- Instalează Google Site Kit: În primul rând, accesează Dashboard-ul WordPress, mergi la Plugins > Add New și caută „Google Site Kit”. Instalează și activează pluginul.
- Configurează Google Site Kit: După activare, vei vedea un nou meniu „Site Kit” în dashboard-ul WordPress. Click pe „Start Setup” pentru a începe procesul de configurare. Vei fi ghidat prin conectarea site-ului tău cu Google Search Console, pas necesar pentru a verifica proprietatea site-ului.
- Adaugă Google Analytics: Odată ce ai configurat Search Console, Site Kit îți va permite să conectezi și alte servicii Google. Pentru a adăuga Google Analytics, mergi la Site Kit > Settings > Connect More Services și selectează Google Analytics. Vei fi direcționat către o pagină pentru a acorda permisiuni și pentru a selecta contul de Analytics pe care dorești să îl asociezi cu site-ul tău.
- Verifică integrarea: După conectarea serviciilor, poți verifica dacă integrarea a fost realizată cu succes accesând Site Kit > Dashboard. Aici vei putea vedea date din Google Analytics și Search Console direct în dashboard-ul WordPress.
- Aplică configurarea avansată: Google Site Kit oferă, de asemenea, opțiuni pentru configurări avansate, inclusiv setarea obiectivelor în Google Analytics și monitorizarea performanței paginilor cu PageSpeed Insights. Explorează setările pentru a maximiza utilizarea datelor colectate.
Integrarea Google Analytics și Google Search Console prin Google Site Kit îți oferă o imagine de ansamblu asupra performanței site-ului tău direct din dashboard-ul WordPress, ajutându-te să accesezi datele importante și să îți îmbunătățești strategia de WordPress SEO mai ușor.
Următorii pași
Bine lucrat – ai trecut prin tot ghidul nostru de optimizare SEO WordPress.
După ce ai pus în aplicare tot ce ai învățat aici, ce poți face mai departe pentru a îți îmbunătăți pozițiile pe Google?
Uite câteva lucruri pe care îți recomandăm să le aplici:
- Creează în mod regulat conținut nou pentru website-ul tău: Dacă nu ești sigur cât de des ar trebui să postezi, uite-te la ce fac cei mai importanți competitori ai tăi. Îți recomandăm și să treci lunar prin paginile și postările importante să vezi dacă ai mai avea ceva de adăugat sau modificat.
- Obține backlinkuri de calitate: Obținerea de backlinkuri merită propriul ei ghid, dar, în linii mari, caută website-urile și publicațiile pe care le-ar citi clienții tăi, sau pe care apar competitorii tăi, și intră în legătura cu ei.
- Urmărește-ți performanța: Verifică regulat Google Search Console și Google Analytics – uite-te cum interacționează oamenii cu website-ul tău, și care sunt postările care i-au plăcut cel mai mult lui Google.
Învață din datele pe care le primești din aceste surse și caută să îmbini lucrurile care îți țin utilizatorii pe site, sau îi transformă în clienți, cu lucrurile care fac motoarele de căutare să te afișeze mai sus.
Dacă nu știi ce să faci mai departe, Revelia îți pune la dispoziție servicii complete de marketing digital.